Regionalne pozycjonowanie strony internetowej
Usługa skierowana do firm działających na obszarze lokalnym
Pozycjonowanie strony z frazą zawierającą nazwę miasta

Nieskuteczne pozycjonowanie


 Najnowsze wpisy:
Koniec PageRank
Tanie pozycjonowanie dla naiwnych
Zablokowana zmiana lokalizacji w Google
Szybkość ładowania strony
Strona spadła w wynikach Google
Google Pingwin 3.0 i pozycjonowanie
HTTPS Zmiana w rankingu Google
Nowe algorytmy wyszukiwania w Google
Ile kosztuje pozycjonowanie
Nieskuteczne pozycjonowanie
W Google+ 18 nowych funkcji
Tanie pozycjonowanie przez amatorów
Zmiany w regulaminie Google
Pozycjonowanie wyników w Google Maps
Pozycjonowanie coraz trudniejsze
Zmiany w Google Koliber
Pozycjonowanie jednorazowe
Legalne pozycjonowanie White SEO
Co to jest pozycjonowanie regionalne?
Odpowiedni dobór słów i fraz kluczowych
Linki do innych stron


Ciekawe strony

Nieskuteczne pozycjonowanie

10 Marca 2014
Przedsiębiorcy, którzy chcą podnieść pozycję swojej strony w Google popełniają najczęściej trzy pomyłki. Błędy związane są z SEO, czyli pozycjonowaniem strony według często wyszukiwanych fraz. Są to:
1. Pozycjonowanie w oparciu o słowa, których nie ma na stronie przedsiębiorcy.
2. Skupianie się na generowaniu dużego ruchu przy zbyt ogólnych frazach.
3. Tworzenie strony dla Google’a, a nie dla klienta.


Frazy, których nie ma
Odnośnie pierwszego przypadku: hotel znajdujący się na obrzeżach miasta próbuje pozycjonować swoją stronę www po frazie "nocleg warszawa centrum", ponieważ jest to słowo częściej wyszukiwane w Google niż "nocleg pod warszawą".

Zdaniem eksperta takie działanie nie ma sensu. Jeśli klient trafi w ten sposób na stronę, nie zdecyduje się na wykupienie oferty, ponieważ nie jest ona dostosowana do jego oczekiwań. Używanie słów kluczowych niezgodnych z treścią danej witryny uznawane jest w branży za nieetyczne. Stosowanie takich praktyk grozi całkowitą eliminacją strony z wyników wyszukiwania.

Hasła bez konkretu
Drugim błędem popełnianym przez właścicieli stron jest skupianie swojej uwagi na popularnych i ogólnych hasłach, generujących duży ruch w witrynie, ale niekoniecznie z udziałem potencjalnych klientów.
Przykład: właściciel warsztatu samochodowego pozycjonuje swoją stronę po frazie "naprawa aut", ponieważ jest to bardziej uniwersalne słowo niż "naprawa aut śródmieście wrocław".

Do pozycjonowania trzeba używać fraz bardziej szczegółowych, czyli takich, które będą wpisywane przez potencjalnych klientów. Co więcej - im więcej konkretów, tym lepiej. Dlaczego? Ponieważ zbyt ogólne sformułowania są trudne do wypozycjonowania, stosunkowo drogie, a utrzymanie wypracowanej pozycji - trudne. Takie ogólne słowa często wpisują osoby, które nie są zdecydowane na zakup albo poszukują oferty w innej miejscowości. W pozycjonowaniu nie chodzi o zwiększanie ogólnego ruchu, ale o skierowanie na stronę tych, którzy są potencjalnymi klientami jej właściciela - użytkownik szuka konkretnych danych - prędzej wpisze w wyszukiwarkę hasło "naprawa aut śródmieście wrocław" (czyli miejsce, w którym znajduje się przykładowy warsztat) niż ogólne, typu "naprawa aut" (które da mu zbyt dużo nieinteresujących go wyników). Stosowanie ogólnego hasła typu "naprawa aut" sprawi, że na stronie pojawi się większy ruch, ale nie przybędzie osób, które faktycznie chcą skorzystać z danej oferty.

Zadbaj o siebie
Trzecim, częstym błędem przedsiębiorców jest tworzenie strony pod Google, a nie dla osób, które mają ją odwiedzać.
Przykład: przedsiębiorca uzupełnia stronę o słowa kluczowe, nie dbając o estetykę witryny, która staje się nieczytelna, a przez to - rzadziej odwiedzana i rekomendowana na zewnątrz.
Właściciel strony powinien zadbać o to, by witryna była atrakcyjna przede wszystkim dla internautów. Google pozytywnie ocenia ruch na stronie, windując w górę taki serwis. Jeżeli serwis będzie zawierać interesujący kontent, ludzie będą chętniej udostępniać linki do niego, np. na blogach czy w mediach społecznościowych. To wyraźnie poprawi pozycję w wyszukiwarce. Jeżeli przedsiębiorca chce, by jego strona była polecana w Internecie, warto pomyśleć o akcjach, takich jak konkursy, uruchomienie bloga, dzięki którym będzie regularny ruch w serwisie.

Autor w Google+ Janusz Mowakowski

Czym jest pozycjonowanie strony?

Google+
Co to jest pozycjonowanie
Ile kosztuje pozycjonowanie
Jak wygląda umowa
Cennik usługi pozycjonowania
Miasta wg liczby ludności
Nasze referencje
Polityka Prywatności | Mapa serwisu | Kontakt | Blog
Pozycjonowanie stron
© Marketing Internetowy - Pozycjonowanie w bbSoft WebDesign
Wrocław 2004-2016r.